Landing

Są różne rodzaje stron internetowych – jedną z nich jest landing page. Można powiedzieć, że każda strona jest pierwszym miejscem w sieci, gdzie Klient spotyka się z marką. Natomiast landing page to przestrzeń, w której Odbiorca nie tyle natrafia na markę, co na wyeksponowany przez nią produkt lub informację. Czym dokładnie jest ta strona i jaka powinna być jej forma, by mogła pełnić funkcję skutecznego narzędzia marketingowego?

Co to jest landing page ?

Landing page często nazywa się wymiennie stroną docelową, która jest skróconą wersją, zamykającą się w formie jednostronicowej OnePage. Można więc powiedzieć, że jest to taki szczególny rodzaj wizytówki, na której potencjalny Klient znajduje najważniejsze informacje na temat produktu lub usługi, zachęcające do wykonania określonego działania lub zapoznania się z ważną treścią.

Landing page z treścią, która zachęca do akcji, dotyczy takich działań, jak:

  • pobrania darmowego e-booka,
  • zapisania się do newslettera lub na webinar,
  • skorzystania ze zniżki na nowy produkt lub objęty promocją,
  • przetestowania produktu lub usługi w ciągu darmowego okresu próbnego,
  • zarejestrowania się w promowanym serwisie.

Charakterystycznym elementem każdej takiej strony jest przycisk, który zachęca do wykonania określonej czynności, czyli CTA z krótką komendą np. „zapisz się”.

Dobry Landing page dociera szczególnie do osób, które zostały przekierowane z reklamy zewnętrznej. Przeprowadzając taką kampanię, kierujemy naszą ofertę do sprecyzowanej grupy odbiorców, o konkretnej informacji i ofercie. Dzięki temu zwiększysz swoją szansę na pozyskanie potencjalnego leadu, który finalnie może stać się twoim klientem i partnerem biznesowym na lata!

 

2
Dlaczego potrzebujesz landing page’a ?
  • kierujesz do odbiorcy reklamę ze spersonalizowaną ofertą.
  • umożliwisz szybką sprzedaż usługi, nie rozpraszając klienta niepotrzebnymi informacjami.
  • skupisz się na uzyskaniu jak największej liczby konwersji.
  • mając przejrzystą strukturę landinga, skuteczniej przekonasz użytkownika do oferty.
  • dzięki prezentacji jednej usługi, zwiększasz współczynnik konwersji.
  • wpłyniesz bezpośrednio na ROI, ograniczając przy tym koszta i czas.
  • w prosty sposób poszerzysz bazę swoich klientów.
Landing page a strona główna

Strona główna posiada menu nawigacyjne, szeroki opis dostępnych produktów lub usług. Natomiast landing page jest skromną stroną internetową, która ma na celu uzyskanie danych kontaktowych od odwiedzających. Nie ma więc na niej typowych elementów nawigacyjnych, w tym menu. Zarówno treści, jak i projekt graficzny mają w perswazyjny sposób wpłynąć na użytkownika, by zdecydował się na skorzystanie z proponowanej opcji.

Jak stworzyć skuteczną stronę typu landing page?

Tworzenie landing page warto rozpocząć od znalezienia odpowiedzi na najważniejsze pytania, czyli kto jest adresatem treści, które się na niej znajdą, a także do jakich działań ma zachęcać strona. Skuteczna strona docelowa jest najczęściej bardzo prosta w swojej formie – doskonale sprawdza się tutaj zasada „mniej znaczy więcej”. Zarazem design powinien być wyrazisty, a formularz, gdzie można zostawić swoje dane kontaktowe, widoczny.

Jeśli chodzi o treść, to musi być maksymalnie zwięzła i informująca o tym, co użytkownik otrzyma, gdy wypełni ten formularz kontaktowy. Najczęściej potrzebne dane dotyczą adresu poczty elektronicznej oraz ewentualnie imienia lub dodatkowych informacji teleadresowych.

Nasze realizacje
iphone_zamienić
Klient na Twoim landing page-u może:
  • dokonać bezpośredniego zakupu produktu.
  • pobrać materiał np. ebook.
  • uzyskać bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.
  • wypełnić formularz kontaktowy.
  • zamówić wybraną usługę.
  • zapisać się na newsletter lub szkolenie.
  • zarejestrować się w serwisie.
  • zgłosić swoje zainteresowanie ofertą.
  • zostać przekierowanym na stronę docelową.
Różnice między landingiem a stroną:
  • Landing jest stworzony do zwiększania sprzedaży.
  • Landing skierowany jest do wybranej grupy odbiorców.
  • Landing dostarcza precyzyjnych informacji o produkcie.
  • Landing służy do promowania określonego produktu.
  • Landing dociera szczególnie do osób które zostały przekierowane z reklamy.
  • Landing nakłania swoich klientów do określonego działania.
  • Landing to jedna strona z konkretną treścią, napisana językiem korzyści.
  • Landing powinien być dodatkiem marketingowym do twojej strony firmowej.
  • Strona jest wizytówką. Buduje zaufanie i wizerunek twojej firmy
  • Strona umożliwia dotarcie do szerokiego grona użytkowników
  • Strona nie ma ograniczeń co do ilości informacji.
  • Strona prezentuje wszystkie świadczone przez ciebie usługi.
  • Strona odwiedzana jest głównie przez klientów, którzy szukają twoich usług w sieci.
  • Strona posiada przekierowania, co automatycznie zmniejsza konwersję.
  • Strona posiada wiele podstron ogólnych treści, np. blog.
  • Strona to główne źródło wiedzy o twojej firmie, ofercie oraz doświadczeniu.
Bądź wzorcem jakości. Niektórzy ludzie nie wprzywykli do środowiska,
gdzie oczekuję się doskonałości.
- Steve Jobs -
UWIELBIAMY ROZMAWIAĆ
Zobacz jakie to proste
ODWIEDŹ NASZE BIURO
44-151 Gliwice
Polska
GODZINY PRACY

Poniedziałek-Piątek: 8.00-17.00

DANE FIRMY

Comart Bartosz Komarnicki
NIP: 631-258-14-87
REGON 367510484

Call Now Button