Lekcja z INSTAGRAMA nr.1

Czy kiedykolwiek przyszło wam do głowy, żeby uczyć się Facebooka i Instagrama? Przecież prowadzenie social media powinno być proste i intuicyjne. A jednak pomału prowadzenie profilów firmowych DOBRZE I SKUTECZNIE to nie lada wyzwanie dla przeciętnego użytkownika.
INSTAGRAM dla początkujących

 Dziś zajmiemy się INSTAGRAMEM. Jeszcze niedawno był on kojarzony wyłącznie jako miejsce, gdzie wrzuca się zdjęcie swojego obiadu lub nowych butów. Obecnie ma ponad miliard użytkowników na całym świecie, więc jest idealnym miejscem do promowania swojej firmy oraz siebie jako marki osobistej.

 Samo założenie INSTAGRAMA jest proste i intuicyjne. Wprowadzamy nazwę profilu, adres e-mail , potwierdzamy i już mamy konto. Publikowanie zdjęć również nie stanowi większego problemu. Wystarczy wcisnąć środkową ikonę z plusikiem, zrobić zdjęcie lub wybrać z naszych zasobów.

Wydawałoby się, że to już koniec i możemy wrzucać nasz firmowe fotki jednak na tym etapie posiadamy konto prywatne.

Jak przekształcić konto Instagram w konto firmowe?

 Aby przekształcić konto w firmowe postępuj według poniższej instrukcji:

1. Otwórz aplikację Instagram na swoim telefonie i wejdź na swój profil.
2. Kliknij w prawy górny róg i na dole wejdź w Ustawienia
3. Na dole znajdziesz opcję „Przełącz na profil firmowy”
4. Wypełnij dane kontaktowe według instrukcji.

 

Jakie są zalety posiadania konta firmowego na Instagramie ?

 

Przede wszystkim udostępniasz swojemu klientom dane kontaktowe swojej firmy i dajesz możliwość bezpośredniej rozmowy z Tobą lub Twoimi pracownikami.

Poprzez wartościowe przekazy budujesz swoją markę i zaufanie klientów.

W łatwy sposób poinformujesz o promocjach i nowościach w swojej ofercie.

Dzięki Instagram Analytics możesz śledzić statystki i dowiedzieć się kim są Twoi obserwatorzy, co ułatwia stworzenie grupy docelowej i dostosowanie odpowiednich przekazów marketingowych.

Oczywiście możesz korzystać z płatnych opcji reklamowych i zwiększyć jeszcze bardziej swoje zasięgi.

 

Uzupełnij swoje BIO

 

A co to jest bio? To skrót od słowa „biogram” czyli życiorys, informacje o nas, dokonania. Na Instagramie jest to również wizytówka profilu. Tu publikujemy informacje o naszej marce. Warto wypełnić je dobrze i z pomysłem, aby zaciekawić obserwatora naszym profilem. Możemy dać tam również link do naszej strony internetowej oraz stworzyć niepowtarzalny HASHTAG, po którym każdy łatwo nas znajdzie.

Obmyśl strategię

Warto na początku zastanowić się nad tym, co chcemy publikować i jak chcemy być postrzegani przez klienta. Czy nasz styl komunikacji będzie poważny, czy bardziej luźny? Co lubią nasi klienci?  Warto przeanalizować jak w tym zakresie działa konkurencja i co lubią ich fani.

 

Co, jak i kiedy publikować ?
Już wkrótce Lekcja z Instagrama nr.2.
Zapraszamy!
Call Now Button