Kilka rzeczy, które warto wiedzieć o e-commerce

W ostatnich latach coraz bardziej prawdziwe staje się przekonanie „zaistniej w internecie albo zgiń”. Już w tym momencie polski rynek e-commerce warty jest 40 mld złotych, co przy 67% dorosłych polaków korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu daje gigantyczny potencjał na rozwój. Eksperci prognozują, że do 2020 roku owy sektor może sięgnąć nawet 60 mld, a te predykcje nie są najbardziej optymistyczne.
Uważamy, że warto zapoznać się z najważniejszymi terminami i potencjalnymi ścieżkami  rozwoju, które może obrać biznes w ciągle rozwijającym się świecie wirtualnym.
M-commerce

Pozornie prosty termin „mobile commerce”, który każdy z nas już słyszał. Kryje się za nim jednak wiele technologii, o których przy obecnym tempie życia po prostu zapominamy. W tym zakresie bardzo ciekawe jest geotargetowanie, które pozwoli nawiązać kontakt z potencjalnym klientem znajdującym się w pobliży sklepu. Bardziej przyziemnie – urządzania mobilne są żywotną częścią każdej strategii marketingowej. Z punktu widzenia SEO jest to w tym momencie jeden z najbardziej istotnych czynników dla Google.

 

V-commerce

W najprostszym rozumieniu jest to „voice commerce”, czyli wyszukiwanie fraz za pomocą asystentów głosowych. W Polsce jest to rzecz, która dopiero raczkuje ale na zachodzie cieszy się ogromną popularnością. Przewiduje się, że do 2020 może to być nawet 50% wszystkich zapytań. Dlatego zawczasu warto lepiej poznać swojego klienta, jak mówi, w jaki sposób formułuje pytania aby później skutecznie tworzyć kampanie marketingowe pozwalające na łatwiejsze pozycjonowanie.

 

Smart commerce

Jest to dziecko ostatnio bardzo szeroko omawianej Sztucznej Inteligencji. Poprzez uczenie maszynowe jesteśmy w stanie nieporównywalnie szybciej analizować dane o ludziach odwiedzających stronę. Idzie za tym kompletnie indywidualny sposób interakcji z potencjalnym klientem. Zaczynając od propozycji zakupowych i sprzedaży wiązanej, a kończąc nawet na interfejsie dla każdego klienta z osobna.

Jest to oczywiście wierzchołek góry lodowej ale zdecydowanie pomoże w inteligentnym zarządzaniu sprzedażą internetową.