Początki przygody z E-commerce – Jak zacząć?

Według badań przeprowadzonych przez UPS, cztery na dziesięć zakupów są przeprowadzane przy użyciu wyszukiwarki internetowej, a w efekcie sklepu internetowego. Liczby te najprawdopodobniej będą rosły, więc istnieje ogromny potencjał dla każdego, kto chce założyć sklep. Jeśli rozważasz wejście w e-commerce, poniższe porady powinny dać dobry zarys dla Ciebie na początek.

Nie tak dawno temu, rozpoczęcie działalności e-commerce było trudnym i kosztownym przedsięwzięciem. Czas i koszt założenia sklepu oraz jednoczesne zajmowanie się towarem uniemożliwił wielu początkującym przedsiębiorcom angażowanie się. Prowadzenie udanego sklepu internetowego nie jest teraz łatwe, ale  za pośrednictwem róznych platform oferującym gotowe rozwiązania możemy te koszta znacznie zmniejszyć. Do tego dochodzi też obsługa sklepu przez firmy oferujące takie usługi co też znacząco może ułatwić wdrożenie się w ten rynek. Jako zespół Comart przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek na start.

Odkrywaj produkty

Wielu przedsiębiorców przyciąga pomysł założenia firmy, ale niekoniecznie mają pomysł na konkretny produkt, którego sklep będzie dotyczył. Bardzo często nowi w tej branży starają się wymyślić coś nowego, wyjątkowego, gdzie większość sprzedawców tak naprawdę osiąga sukces produkując coś, co jest w tym momencie pożądane. W tym celu przeglądaj Facebook’a, Google Insights, Narzędzie Google Keywords, Amazon, Ebay i inne rynki, aby sprawdzić, czy konsumenci są zainteresowani typem produktu, którego centrum ma być Twój przyszły sklep internetowy. Pamiętaj, że idealna sytuacja to taka, gdzie mógłbyś rozwinąć swój sklep internetowy w bazie o całe linie powiązanych z sobą produktami.

Zdecyduj się na rozwój produktu

Możesz opracować produkt od zera, ale są też inne opcje. Rozwój produktu może być kosztowny i czasochłonny, bez gwarancji, że wynik końcowy będzie hitem. Możesz próbować kupować zapasy od hurtowników, lecz taki produkt musi być gdzieś przechowywany. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi Drop Shipping, więc nie musisz w ogóle zajmować się przechowywaniem lub wysyłaniem produktów. Pamiętaj tylko, że marże zysku dla wysyłki drop będą zwykle niższe, co za tym idzie, ogólny zysk też będzie niższy.

Analizuj ceny

Ceny będą odgrywać kluczową rolę w twoim sukcesie. Musisz mieć możliwość płacenia za akcje, hosting, opłaty za przetwarzanie płatności i marketing, tak, aby jednocześnie nadal osiągać zysk. Zrozumienie ogólnych kosztów pozwoli Ci ustalić realną cenę, która zapewni Twojej firmie przetrwanie. Prostą metodą na początek byłoby spojrzenie na konkurencję, określenie typowych cen, jakie konsumenci są skłonni zapłacić za Twoje produkty. Dopiero w późniejszym etapie, gdzie wypracujesz sobie markę i jakość będziesz mogł tymi cenami manipulować.

Pomyśl o metodach wysyłki

Przesyłka może odgrywać istotną rolę w współczynniku konwersji, ponieważ konsumenci podejmują decyzje dotyczące zakupów w oparciu o politykę Twojej firmy i metodach wysyłki, które oferujesz. Zazwyczaj uzyskasz wyższy współczynnik konwersji, jeśli pokryjesz koszty wysyłki, ale nie jest to wyznacznik, który zagwarantuje sukces. Możesz dodać opłaty za wysyłkę do całkowitego kosztu każdego przedmiotu, ale możesz zacząć wyglądać drogo w porównaniu do konkurencji. Aby dowiedzieć się, co działa w Twoim sklepie, ważne jest, aby przeprowadzić testy. Najważniejszym jest, aby do każdego klienta podchodzić indywidualnie, wypytując go o potrzeby. Tego typu akcje pozwolą wzbudzić zaufanie, a w przyszłości odwdzięczą się reklamą Twojej marki, a może nawet bezpośrednimi poleceniami.

e-commerce, allegro, olx, ebay, comart, sprzedaz, seo
Wybierz platformę

Większość właścicieli sklepów niechętnie zmienia platformy, gdy ich sklep jest skonfigurowany, więc pomyśl o odpowiedniej opcji e-commerce, zanim zaczniesz przygodę z sklepem internetowym. Shopify to niezwykle popularna opcja, ułatwiająca rozpoczęcie sprzedaży produktów. Oferuję wszystko, od projektowania i brandingu, po realizację i śledzenie zamówień. Alternatywne opcje obejmują WooCommerce dla użytkowników WordPress, Big Commerce, Magento i Volusion. Postaraj się podjąć decyzję w oparciu o długoterminowy plan, który pozwoli ci się rozwijać i dostosowywać za pomocą odpowiedniego oprogramowania.

Buduj swoją markę

Budowanie marki jest jednym z elementów, które pozwolą Ci wyróżnić się z tłumu. Możesz oferować podobne produkty do innych sklepów, ale Twoja marka może wskazywać na jakość, wartość, niezawodność i wiele innych elementów. Rozwijanie jej zajmie trochę czasu, a klienci będą musieli wyrazić swoje zdanie za pośrednictwem opinii i recenzji. Możesz zbudować społeczność za pomocą kanałów mediów społecznościowych, zachęcając klientów do publikowania swoich doświadczeń z produktem i innymi powiązanymi treściami.

Reklamuj się

Możliwe jest uzyskanie ruchu organicznego za pośrednictwem SEO i mediów społecznościowych.  Większość nowych sklepów e-commerce opiera się na płatnych reklamach odwiedzających. Inwestowanie w reklamę może początkowo zniechęcić, ale możesz pracować nad kampaniami, dopóki nie przyniosą one dostatecznych zysków i będą dla Ciebie opłacalne. Twoja sprzedaż nabierze tempa i będziesz mógł czuć się bezpiecznie, że przyjdzie czas na inwestowanie więcej pieniędzy w płatną reklamę. Dodatkowo, gdy konsekwentnie będziesz zarządzał pozycjonowaniem, konsumenci stopniowo zaczną rozpoznawać Twoją markę dzięki czemu zyskasz dodatkowy ruch na stronie, a co za tym idzie – będzie więcej zysku dla firmy.

Konsumenci coraz chętniej kupują produkty w Internecie, a wiele sklepów offline cierpi z powodu zmian na rynku. Rozważ też, że mozesz znaleźć okazje do sprzedaży w małych grupach użytkowników, promując się w grupie docelowej. Ogólnie zalecilibysmy się skupić na pewnej grupie docelowej mimo wszystko, ponieważ to świetny punkt zaczepowy nie tylko w okresie rozpoczęcia działalności, ale i później. Łatwiej dzięki temu osiągnąć pożądany sukces, ponieważ czym większy rozstrzał typów produktów tym trudniej początkowo dotrzeć do klientów. Oczywiście przy tworzeniu sklepu trzeba stawić czoła wielu wyzwaniom, i konkurencja to główny czynnik do rozważenia. Jeśli jednak zaangażujesz się w ten proces, e-commerce jest świetnym sposobem na zbudowanie biznesu online.

Call Now Button